رسیدن به مشتری بیشتر با ویژگی ارسال خودکار

اگر به تازگی ایمیل مارکتینگ خود را شروع کرده باشید و نرخ باز شدن ایمیل های شما فقط 20 درصد باشد ممکن است نگران این باشید که 80 درصد دیگر پس چی؟

آرامش خود را حفظ کنید،  با توجه به جدول زیر، معیار های ایمیل مارکتینگ با توجه به گسترش آن را می توانید مشاهد کنید

با توجه به جدول اگر نرخ باز شدن ایمیل های شما بین 30 تا 40 دصد باشد شاید فکر کنید که این نرخ بسیار عالی است. بله کاملا درست است این نرخ باز شدن بسیار عالی است چرا که می دانیم بیشتر از 50 درصد مردم ایمیل های خود را باز نمی کنند.

با این ذهنیت که شما دارید، خوشحالیم که با ارائه جدید یک ویژگی دیگر از میلیرلایت می توانیم تعداد مشترکین شما را بیشتر از گذشته افزایش دهیم. این ویژگی"ارسال خودکار" است که شما می توانید آن را "افزایش نرخ باز شدن ایمیل" بنامید.

چه زمانی می توان از این ویژگی استفاده کرد؟

دلایل زیادی وجود دارد که گاهی مشترکین شما نتوانند ایمیل ارسالی شما را باز کنند مثلا ممکن است در طول روز درگیر تجارت و کارهای روزمره باشند و یا در تعطیلات باشند و یا حتی ممکن است به دلیل بیمار شدن و یا دلایل دیگر نتوانند ایمیل خود را چک کنند. ویژگی "ارسال مجدد" این امکان را به شما می دهد که شانس دیگری برای باز شدن خبرنامه ی خود ایجاد کنید.

این قابلیت برای کمپین های خاص و برای مشترکین VIP شما بسیار کاربرد دارد.

این ویژگی چه سودی دارد؟

استفاده از این ویژگی فروش شما را افزایش می دهد و باعث افزایش 30 درصدی نرخ باز شدن خبرنامه های شما می شود. به عنوان مثال اگر شما یک اکانت 20 هزارتایی داشته باشید اگر در مرحله ی اول ارسال فقط 2000 نفر خبرنامه ی شما را باز کنند، استفاده از این ویژگی و ارسال مجدد آن باعث می شود که باز شدن ایمیل شما تا 600 مشترک دیگر  افزایش یابد.

استفاده از این ویژگی باعث صرفه جویی در زمان می شود، دیگر نیاز نیست که شما لیست کسانی که خبرنامه ی شما را باز نکرده اند را به صورت دستی در یک گروه دیگر ذخیره کنید و مجدد به آن ها ارسال کنید. این ویژگی باعث ارسال اتوماتیک خبرنامه به ایمیل هایی که خبرنامه ی شما را باز نکرده اند می شود.

چگونه کار می کند؟

زمانی که مثل همیشه می خواهید یک خبرنامه ی جدید ایجاد کنید کافی است تنها بر روی "Create New Campaign" کلیک کنید. همان طور که در عکس مشاهده می کنید علاوه بر دو گزینه ی قبلی، گزینه ی "Auto Resend" اضافه  شده است.

در مرحله ی اول شما می توانید آن چه را می خواهید درارسال مجدد تغییر کند را انتخاب کنید

  • با انتخاب گزینه ی “Email subject”  محتوای ایمیل شما هیچ تغییری نمی کند و تنها در ارسال مجدد موضوع آن تغییر می کند.این گزینه آسان ترین روش است.
  • با انتخاب “Email subject and personal message”  علاوه بر تغییر موضوع ایمیل خود می توانید یک پیغام شخصی مثل" مشتری گرامی این پیغام را مجدد به شما ارسال کردیم چرا که شاید آن را نخوانده باشید". استفاده از این گزینه بسیار موثراست و مشتری را تشویق به خواندن خبرنامه ی شما می کند.
  • با انتخاب گزینه ی “Email subject and email content” شما علاوه بر موضوع خبرنامه ی خود می توانید محتوای آن را هم تغییر دهید. استفاده از این گزینه زمانی کاربرد دارد که شما مشتریان خود را از یک رویداد می خواهید مطلع کنید. به عنوان مثال در موضوع آن بنویسید" تنها سه روز دیگر باقی مانده است..."

بعد از این مرحله مطابق شکل زیر می توانید انتخاب کنید که ارسال مجدد ایمیل به چه کسانی باشد؟

به کسانی که ایمیل اول را باز نکرده اند “Didn’t Open” و یا به کسانی که در ارسال اول روی لینک خاصی کلیک نکرده اند “those that did not click on a single link”  .

و در آخر شما می توانید ارسال مجدد خبرنامه ی خود را زمان بندی کنید. مطابق شکل زیر می توانید ارسال مجدد را 24 ساعت بعد از ارسال اول تنظیم کنید و یا ارسال مجدد را مطابق میل خود زمان بندی کنید.

استفاده از این ویژگی نرخ باز شدن ایمیل های شما را افزایش خواهد داد.