• 24
    فروردین

    کارزار با هدفی جدید به کمک کسب و کارها می آید

    دنیای دیجیتال فرصت ها و تهدیدهای زیادی را برای کسب و کارهای امروزی ایجاد کرده است. بسیاری از آنها با درک درست از این فضا و شناخت مشتریان توانستد سهم بازار خود را گسترش داده و سودآوری بیشتری کسب کنند. برخی دیگر نیز با استراتژی های اشتباه یا حتی عدم ورود به این حوزه مشتریان خود را به رقبا تقدیم کردند.

    موفقیت-در-بازاریابی-دیجیتال-کارزار

    بر اساس تحقیقات مجله فوربز 84% شرکت ها در استراتژی خود برای ورود به حوزه دیجیتال  و فعالیت در آن شکست خورده اند.(منبع) در واقع 84% از مدیران کسب و کارها گفته اند که آنها در استفاده از فضای دیجیتال برای فروش، بازاریابی، ارائه خدمت یا معرفی کسب و کار خود ناموفق بوده اند و سودآوری لازم برای آنها ایجاد نشده است. در یک بررسی دیگر تنها 18% از کسب وکارها، استفاده از بازاریابی دیجیتال را کاملا موثر دانسته اند. اگر این آمار را در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی کشورمان قرار دهیم به نظر می رسد بی‌گدار به آب زدن و ورود به فضای مجازی و دیجیتال بدون درک درست از آن، ریسک بسیار بزرگی را به همراه دارد. در این شرایط لازم است تا از افراد معتمد و متخصص این حوزه برای تدوین استراتژی و اجرای کارها کمک گرفت تا ریسک فعالیت در فضای مجازی به حداقل برسد و کسب و کارها بتوانند از این فرصت بی نظیر برای افزایش سودآوری و فروش خود استفاده کنند.

    کارزار، همراه شما در مسیر رشد کسب و کارتان

    موفقیت-در-بازاریابی-دیجیتال-کارزار

    مجموعه کارزار با درک نیاز کسب و کارها و با داشتن تجربه ی غنی در حوزه مشاوره دیجیتال به شرکت هایی مانند دیجی کالا، شاتل و فیدیبو و ده ها شرکت موفق دیگر به تازگی امکانی را فراهم کرده است تا مدیران کسب و کارها بتوانند ضمن بالا بردن دانش خود در خصوص فضای دیجیتال و چگونگی موفقیت و افزایش سودآوری در آن، از مشاورین این مجموعه در حوزه فعالیت دیجیتال استفاده کنند. در واقع مشاورین با تجربه ی کارزار ضمن درک ماهیت کسب و کار شما و نیاز مشتریانتان، شما را در مسیر تدوین استراتژی و چگونگی اجرای آن راهنمایی خواهند کرد تا بتوانید در مدت کوتاهی نتایج متحیرکننده رشد و توسعه کسب و کار خود را ببینید. در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص شرایط مشاوره در فرم زیر اطلاعات و خواسته های خود را ارسال فرمایید

  • 7 نکته برای طراحی صفحات مانا (Landing Pages) با نرخ تبدیل بالا

    بر اساس گزارش معیارهای بازیابی در سال 2012، شرکت ها تنها با افزایش تعداد صفحات مانا خود از 10 به 15، توانسته اند جذب مشتری های خود را تا 55 درصد افزایش دهند. نکته دیگر آنکه بر اساس گزارش Marketing Sherpa  از معیارهای بهینه سازی صفحه فرود، قالب بندی صفحه ها عامل بسیار مهمی در عملکرد وب سایت است.

    صفحات مانا یکی از بخش های اصلی و غیر قابل انکار در راهبردهای موفق بازاریابی در سطح داخلی هستند . این صفحات کانون اصلی جذب هدفمند مخاطب محسوب می شوند، و به همین دلیل هر کمپینی که قصد راه اندازی با مدیریت آن را دارید، باید با یک صفحه فرود در ارتباط باشد –  در مقابل آن صفحه خانه وب سایت قرار دارد که بازدیدکنندگان پس از ورود به آن باید خودشان تصمیم بگیرند که در مرحله ی بعد کجا بروند.

    اما در حالی‌که  افزایش صفحات مانا می تواند تأثیر بسیاری بر جذب مخاطب داشته باشد، نکته مهم دیگر آن است که صفحات مانا شما باید ظاهر خوبی داشته باشند تا موثر واقع شوند.

    ما قصد داریم این کار را تا حدی برای شما آسان تر کنیم، زیرا همانطور که می دانید، طراحی خوب یک صفحه می تواند بسیار چالش برانگیز باشد- به خصوص اگر شما طراح نباشید. بنابراین برای کمک به ایجاد صفحات مانا زیبا با نرخ تبدیل بالا، می خواهیم چند روش بهینه برای طراحی را با شما به اشتراک بگذاریم.

    چگونه صفحه فرودی طراحی کنیم که بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند؟

    7 روش بهینه برای طراحی صفحات مانا با نرخ تبدیل بالا

    1) به اصل مطلب بپردازید.

    همه‌ی ما می‌دانیم که دامنه‌ی توجه افراد بسیار کوتاه است-  پس چرا نباید چنین موضوعی را در ساخت صفحات مانا در نظر بگیریم؟ بازدیدکنندگان آنلاین معمولا حوصله ی خواندن یک صفحه کامل از اطلاعات را ندارند. اما، همین افراد، با نگاه خود به دنبال اطلاعات می گردند تا چیزی را که می خواهند پیدا کنند. بنابراین زمانی که در حال طراحی صفحات مانا خود هستید، صریح و بی پرده باشید.  افراد با هدف خاصی به صفحه وارد شده اند، پس نیاز است که با تأکید بر ارزش چیزی که ارائه می کنید و ارتباط آن با نیازها، علایق، یا مشکلات افراد، به صورت مختصر و مفید به این هدف بپردازید. از تیترهای اصلی و فرعی کاملا واضح استفاده کنید، نکات مهم را به طور دقیق بیان کنید تا کاربران بدانند از این محصول یا خدمت چه چیزی نصیبشان می شود، با استفاده از فونت های بولد شده یا ایتالیک بر نکات اصلی تأکید کنید و تا جایی که ممکن است مطالب را خلاصه بیان کنید.

    2) از رنگ های متضاد استفاده کنید.

    به یاد داشته باشید که همیشه می‌خواهید تماس هایی که برای کار دریافت می کنید، از صفحه‌ی فرود نشأت گرفته باشد. بنابراین زمانی که بازدیدکنندگان را برای پر کردن یک فرم و کلیک روی دکمه‌ی ثبت تشویق می کنید، مطمئن شوید که آن فرم یا کاری که بازدیدکنندگان باید انجام دهند، برای آن ها آسان و قابل درک باشد. به همین دلیل استفاده از رنگ‌های متضاد و مکمل،  می‌تواند روشی مناسب برای جلب توجه بازدیدکننده به مسائلی باشد که مد نظر شما است.

    برای مثال، یکی از این صفحات مانا را در نظر می گیریم. در حالی‌که تمام صفحه پر از تصاویر و نوشته های آبی و سفید است، دکمه‌ی  ثبت به رنگ صورتی روشن انتخاب شده است. این موضوع باعث می شود که دکمه در صفحه نگاه را به خود خیره کرده و به راحتی توجه خواننده را به خود جلب کند.

    3) لوگوی مخصوص خود را به کار ببرید.

    کاری کنید که برند شما در طول مدت دانلود محتوا یا محصولات، جلوی چشم افراد باشد تا بازدیدکنندگان بدانند دقیقا در چه صفحه ای قرار دارند. تمامی صفحات مانا شما باید طوری طراحی شوند که لوگوی شما به شکلی راهبردی روی صفحه قرار داشته باشد.  حتی زمانی که احتیاجی ندارید که آن را به کانون توجه صفحه تبدیل کنید، بسیار مهم است این لوگو تا حدی مشخص باشد تا افراد صفحه فرود را به عنوان بخشی از کسب و کار شما بشناسند. این روش، به خصوص برای بازدیدکننده‌هایی که از منابع خارجی بدون برند، مانند رسانه های اجتماعی یا صفحات جست و جو، وارد صفحه فرود شما می شوند، بسیار اهمیت دارد. به محض آنکه در مورد موقعیت لوگو در صفحه تصمیم گرفتید، این نقطه را در تمام صفحات خود اعمال کنید تا ثبات خود را حفظ کرده باشید.

    4)  از در هم و برهم شدن صفحه جلوگیری کنید.

    در حالی که نمایش تصاویر عجیب و غریب در صفحات مانا می تواند ایده ای بسیار جالب به نظر برسد، تست های الف/ب در HubSpot  به طور مکرر نشان داده است که گنجاندن تعداد زیادی تصویر روی صفحه، به افزایش نرخ تبدیل کمکی نمی کند. در واقع، این موضوع معمولا باعث می شود که حواس خواننده از موضوع اصلی صفحه فرود پرت شود، و به جای تبدیل بازدیدکننده به مشتری، به  ایجاد اصطکاک و تنش در صفحات مانا کمک می کند. در حالی که ظاهرگرافیکی برای یک وب سایت واقعا جذاب است، طراحی گرافیکی می تواند زمان بارگذاری صفحه شما را بالا ببرد. در واقع، بر اساس اظهارات گروه آبِردین، تأخیر یک دقیقه ای در زمان بارگذاری صفحه موجب می شود که رجوع به این صفحات حدود 11 درصد، و رضایت مشتریان در حدود 16 درصد کاهش پیدا کند و درصد تبدیل (بازدیدکننده به مشتری) هم حدود 7 درصد کمتر شود.

    بله! سادگی صفحه را حفظ کنید و مطمئن شوید تصاویری که روی صفحات مانا استفاده می کنید، هم سو با مسیر تبدیل بازدیدکننده به مشتری بوده و حواس بازدیدکنندگان را پرت نکند.

    5) هرگز قالب‌بندی صفحات را دست کم نگیرید

    قالب‌بندی احتمالا آسان ترین رویکرد بهینه برای طراحی صفحات مانا به شکلی هنرمندانه و زیبا است. بعلاوه،  این روش می تواند با کمترین تلاش، نتایج بسیار مطلوبی رابه دنبال داشته باشد. کاملا واضح است که قالب‌بندی تیترها، تصاویر،  متن، فرم و ... می‌تواند به تأکید بیشتر روی محصول یا خدمات پیشنهادی شما کمک کرده و با ایجاد یک ارتباط چشمی خوشایند، بازدیدکننده را برای تبدیل شدن به یک مشتری راهنمایی کند.

    حال یک نمونه دیگر را در نظر بگیرید. این الگو دارای تیتر اصلی و فرعی مشخص بوده و پس از آن کادری برای گنجاندن اطلاعات دقیق تنظیم شده است. علی رغم آنکه متن نوشته شده در آن طولانی است ( و با یک قالب بندی درست می تواند با قرار دادن دایره هایی به صورت نکات تفکیک شده بیان شود) صفحه فرود به دلیل قالب بندی ظاهری مناسب آن، با یک نگاه قابل هضم است.

    6) به صفحه خود، شواهد اجتماعی اضافه کنید

    همانند افزودن بررسی های موردی یا توصیه ها، می توانید شواهد اجتماعی هم به صفحات مانا خود بیفزایید. این کار موجب می‌شود که محتوای شما در صفحه و محصولات یا خدمات ارائه شده، از سوی شخص سومی هم تأیید شود و به افزایش نرخ تبدیل کمک کند. آیا نمونه های موردی یا شواهدی دارید که بتوانید نقل قول هایی از آن استخراج کنید؟ می توانید کار را با جست و جو در شبکه‌‎های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، یا هر پلت فرم اجتماعی دیگری که می شناسید آغاز کنید. می توانید ازتوئیت های کاربرانی  استفاده کنید که محصولات شما را دانلود کرده اند و نظرات مثبتی در مورد آن داشته اند و یا نقل قولی را از پیام رضایتمندانه ای ذکر کنید که به فیسبوک شما ارسال شده است. آیا مطلع هستید که تاکنون چند نفر این محصول پیشنهادی شما را دانلود کرده اند، تا بتوانید آن را با رنگ و لعاب در صفحه فرود ذکر کنید. (برای مثال، " تاکنون حدود دو هزار نفر این کتاب صوتی را دانلود کرده اند!")؟ این اطلاعات هم می تواند شواهد اجتماعی محسوب شود.

    7) ثبات خود را حفظ کنید.

    و اما  نکته ی پایانی. مطالعه‌ی MarketingSherpa را که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد به یاد می آورید؟ بله، زمانی که می‌خواهید بررسی کنید کدام یک از اجزای یک صفحه فرود بیشترین تأثیر را بر عملکرد وب‌سایت دارد، قالب‌بندی صفحه قطعا در صدر لیست قرار می گیرد. دلیل این اهمیت آن است که نغییر قالب بندی صفحه می تواند دسترسی کاربر به صفحات را در وب‌سایت شما دشوار تر کند.

    در حالی که سنجش مداوم و پیوسته ی اجزای صفحات فرود، برای رسیدن به بهترین نتایج بسیار اهمیت دارد، باید دقت کنید که هر بار قالب وب سایت خود را بیش از حد تغییر نداده باشید. کمی ثبات می تواند به کاربر کمک کند تا همیشه نحوه ی دسترسی به صفحات شما را بلد باشد، و مشکلات و سختی های آشنایی مجدد با شرایط کلی وب سایت و کاهش نرخ تبدیل ناشی از آن را از بین می برد.

    پس منتظر چه هستید؟ صفحات فرود، کانون اصلی جذب مخاطب برای شما هستند. پس خواندن را متوقف کرده و به این توصیه ها عمل کنید. همین امروز چند صفحه فرود ایجاد کرده و نتایج حاصل از آن را ببینید.

  • پنج نکته ی موثر در مورد Landing Page

     

    اگر شما یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار کوچک  هستید  جمع آوری مشترکین و ایجاد روابط خوب با آن ها همیشه در ذهن شما وجود دارد. تعداد مشترکین بیشتر در نهایت به مشتریان بیشتر و بازده بیشتر تبدیل می شوند.

    جای تعجب نیست که یک صفحه فرود و یک فرم ثبت نام به آن، یکی از موثرترین ابزار، برای جمع آوری مشترکین است. یک صفحه فرود، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند و در نهایت تعداد مشترکین بیشتری را جذب می کند.

    در این مقاله 5 نکته مهم، برای ایجاد یک صفحه فرود مؤثر را به شما ارائه می دهیم

    بدون حواس پرتی !

    به محض این که بازدید کنندگان، لندینگ پیج شما را مشاهده کنند دیگر  نمی خواهید بدون این که عضوی از  مشترکین شما شوند آن جا را ترک کنند. شما می خواهید آن ها را در آن جا حفظ کنید تا اقدامات مورد نظر خود را کامل کنید.

    این به این معنی است که شما باید همه لینک های متفرقه یا مقالات را که ممکن است شما را از هدفتان دور کنند را حذف کنید. به یاد داشته باشید، لندینگ پیج یک وب سایت نیست و شما لازم نیست همه چیز را در آن جا قرار دهید.

    اساسا، صفحه فرود شما فقط باید شامل 4 تا 5 عناصر کلیدی باشد:

    -         Headline

    -         توضیحی در مورد پیشنهاد تان به مشترکین و مزایای آن

    -         یک تصویر یا یک ویدئو

    -         فرم اشتراک

    -         عناصر پشتیبانی اختیاری (زیر عنوان، توصیفات، ویدیو، تایمر و غیره)

    عنوان موثر

      

    زمانی که بازدیدکنندگان، صفحه ی فرود را مشاهده می کنند شما می خواهید که در همین حین  Headline تان را هم بخوانند.

    فرض کنید بازدیدکنندگان Headline را پیدا کرده و بخوانند در این صورت اگر Headline جذاب باشد تنها در چند ثانیه تصمیم می گیرند که ادامه ی متن را مطالعه کنند یا خیر!

    برای همین برای ساخت Headline زمان زیادی را صرف کنید و سعی کنید از کامل ترین و موثرترین کلمات استفاده کنید.

    در نظر داشته باشید که Headline پنج برابر بیشتر از متن اصلی خوانده می شود اگر موضوع جذابی داشته باشید تعداد افراد بیشتری، راغب به مطالعه ی متن بعد از Headline خواهند بود.

    استفاده از call-to-action واضح و آشکار

    به طور خلاصه، CTA همان چیزی است که می خواهید بازدیدکنندگانتان انجام دهند. این بسیار ساده است، اما CTA خوب نیاز به خلاقیت دارد.

    شما باید آن را واضح، قابل مشاهده، جذاب و به صورت دکمه قرار دهید تا بازدیدکنندگان، آن را به راحتی مشاهده کنند و زمان زیادی را برای جستجوی آن صرف نکنند.

     رنگ آن را مد نظر داشته باشید که آیا با هدف شما مطابقت دارد یا خیر؟

     روانشناسان می گویند که رنگ بخش بزرگی از بازاریابی است و باید با توجه به نوع کار، مورد استفاده قرار گیرد. در این جا چند نمونه را برایتان مطرح می کنیم

    زرد با خوش بینی، وضوح و گرما همراه است

    نارنجی دوستانه و شاد است. 

    قرمز هیجان انگیز و جسورانه است. 

    آبی با اعتماد و قدرت همراه است. 

    سبز صلح آمیز و سالم است. 

    سفید متعادل و آرام است. 

    مطالعات نشان می دهند که تغییر رنگ در CTA باعث افزایش 21 درصدی آن می شود .

    نکته ی مهم دیگری که وجود دارد استفاده از کلمات است. برای این کار بهتر است از کلمات جذاب و تشویق کننده ایی نظیر "همین الان رایگان دانلود کنید" و ... استفاده کنید

    طراحی تمیر و منحصر به فرد

    طراحی هوشمندانه به اندازه محتوا اهمیت دارد. اگر تمام موارد یاد شده را انجام دهید و هم چنین طراحی منحصر به فردی هم داشته باشید فروش شما به صورت قابل توجهی افزایش می یابد.

     طراحی تمیز و خوب، بازدیدکنندگان را متمرکز بر CTA می کند، هم چنین فونت های بزرگ تر می توانند خواندن و سرعت درک محتویات سایت و محصولات شما را آسان تر کند.

    فرم اشتراک را ساده و کوتاه طراحی کنید

    بیایید صادق باشیم ! اکثر افراد در پرکردن فیلد های فرم اشتراک تنبل هستند برای همین بهتر است از ایجاد فیلد های اضافی در فرمتان اجتناب کنید.

    حقیقتا پر کردن فم های اشتراکی که بیش از 3 فیلد دارند خسته کننده است و مطالعات نشان می دهد که فرم هایی با داشتن فیلد های کمتر بیشتر از فرم هایی که فیلد بیشتری دارند مورد توجه افراد قرار می گیرند

    اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری از مشترکین دارید بهتر است تنها موارد ضروری را در فیلد های فرمتان قرار دهید و از قرار دادن فیلد هایی که ضروری نیستند خودداری کنید.

     

  • 9 دلیل که می گوید از گیف ها در خبرنامه هایتان استفاده کنید

     

    امروزه استفاده از انیمیشن ها در همه جا رایج شده است.  با استفاده از آن ها می توانید محصولات خود را با فروش آنلاین به صورت گسترده ایی توسعه دهید چرا که توجه مشتریان را به میزان زیادی جلب می کنند.

    انیمیشن و گیف ها باعث می شوند تا محصولات و نام تجاری شما در ذهن مشتریانتان ماندگار تر باشد.

    امروز می خواهیم در مورد چگونگی و نحوه استفاده از GIF ها در خبرنامه ها صحبت کنیم. در ادامه نمونه های خبرنامه های عالی برای استفاده  و لینک به ابزار GIF وجود دارد.

    1. تصاویر متحرک توجه را بیشتر جلب می کنند

     

    مطالعات متعدد نشان می دهد که تصاویر متحرک توجه بیشتری را جلب می کنند. تصاویر متحرک توجه انسان را بسیار سریع تر از تصاویر ساکن جذب می کند. به همین دلیل یک ایده خوب این است که با استفاده از گیف ها زمانی که مشتریان خبرنامه تان را باز می کنند توجه شان را جلب کنید.

    اگر آنها GIF را دوست داشته باشند، تمایل بیشتری به باز کردن خبرنامه هایتان خواهند داشت.

    2. مردم آن ها را تا پایان تماشا می کنند

     

    معمولا GIF ها کوتاه هستند. مردم این انتظار دارند. و به همین دلیل آن ها بیشتر مایل به تماشای گیف ها هستند به جای این که یک ویدئو ی متوسط را تماشا کنند. استفاده از گیف ها در خبرنامه باعث می شود که برند شما در ذهن مشتریانتان ماندگار تر بماند.

    3. امروزه گیف ها واقعا محبوب تر هستند

    در سال های اخیر، GIF ها به عنوان یکی از رایج ترین شکل های ارتباطی در اینترنت وجود دارند. و مردم آن را دوست دارند GIF ها در مکالمات به عنوان واکنش، در رسانه های اجتماعی، حتی در محیط های کاری هم استفاده می شود. میلرلایت هم به همین دلیل استفاده از آن ها را ایجاد کرده است.

    بنابراین با استفاده از آن ها با مشتریان خود تعامل بیشتری را ایجاد کنید.

    4. از رقابت جدا شوید

    علی رغم محبوبیت GIF، بعضی از بازاریابان اینترنتی چندان از آن در ایمیل مارکتینگ  خود استفاده نمی کنند. بنابراین هنوز افرادی هستند که در مقابل پیشرفت در ایمیل مارکتینگ مقاوت می کنند و فقط به فکر رقابت هستند. در حالی که استفاده از گیف ها باعث دوست داشتنی تر شدن خبرنامه ها و در نهایت جذب مشتری بیشتری می شود که همین امر رقابت سالم تری را ایجاد می کند.

     5. به جای نوشتن و صحبت کردن در مورد محصولتان، آن را نشان دهید

     

    GIF واقعا مفید است زمانی که شما می خواهید مقدار زیادی از محصولاتتان را به مشتریانتان معرفی کنید به جای استفاده از گالری عکس آن ها می توانید همه را در یک گیف نمایش دهید.

    این کار علاوه بر تاثیر بیشتر در جلب توجه مشتریان باعث صرفه جویی در زمان هم می شود.

    6. با استفاده از گیف یک قطعه کوچک از ویدئوتان را نمایش دهید

     

     

    آیا شما یک ویدیو دارید؟ از بلوک ویدیویی MailerLite برای استفاده از GIF در خبرنامه خود استفاده کنید. فقط URL ویدیو را در ویرایشگر بگذارید تا تصویر متحرک ایجاد شود. این یک روش عالی برای نشان دادن قطعه ویدیوی شما و جذب افراد برای تماشای بیشتر است.

    7. اکثر مشتریان ایمیل از گیف پشتیبانی می کنند.

    اکثر مشتریان ایمیل  خبرنامه هایی که شامل گیف هستند را در ایمیل خود به خوبی دریافت و مشاهده می کنند با استثنای کسانی که از Outlook  استفاده می کنند.

     

    8. از گیف برای CTA (call-to-action) استفاده کنید

     

    اگر شما در ارسال ایمیل از CTA استفاده می کنید استفاده از گیف ها بهترین روش برای سوق دادن مشتریانتان به این روش است. با استفاده از گیف ها، توضیح دهید که چگونه CTA کار می کند، یا به سادگی آن ها را به انجام CTA متقاعد کنید.

    9. شما به راحتی می توانید گیف ها را ایجاد کنید

    اگر قادر به ساخت گیف نیستین می توانید با استفاده از سایت های زیر به راحتی گیف مورد نظر خود را ایجاد کنید

     

  • Webforms به Forms تبدیل شد

    برای دسترسی آسان و سریع تر صفحه ی  Webforms را به Forms تبدیل کردیم که راحت تر از قبل بتوانید فرم های اشتراک بهتری را ایجاد کنید. با ورود به اکانتتان اولین تغییری را که مشاهده می کنید این است که در منوی سبز رنگ بالای صفحه، تب Webforms به Forms تغییر نام پیدا کرده است.

    چرا این تغییر را ایجاد کرده ایم؟ از آن جایی که میلرلایت امکان ایجاد فرم اشتراک را ایجاد کرده است این امکان را تنها به ساخت فرم های ساده یعنی از نوع embedded forms ختم نکرده است درواقع در میلرلایت شما می توانید انواع فرم ای اشتراک به راحتی ایجاد کنید.

    حال با وجود گزینه ی Forms به راحتی می توانید انواع فرم Popups, Landing Pages و embedded forms را ایجاد کنید.

    فرصت بسیار خوبی ست تا مروری بر ایجاد فرم ها داشته باشیم

    Popups

    استفاده از فرم های Popups موثرترین روش در جمع آوری ایمیل مخاطبان است

     با استفاده از مراحل زیر می توانید به راحتی فرم Popups دلخواهتان را ایجاد کنید

    1-    روی تب اصلی Forms  کلیک کنید

    2-    روی دکمه Create Popup کلیک کنید.

    3-    در این قسمت برای فرمتان یک نام بنویسید.

    4-    گروهی که ایمیل های وارد شده در آن قرار خواهند گرفت را انتخاب کنید و در ادامه روی

     Save and Continue کلیک کنید.

    5-    از Popup templates موجود، یکی را به سلیقه ی خود انتخاب کنید

    6-    در این قسمت می توانید فرم خود را طراحی کنید در این بخش دو قسمت وجود دارد قسمت اول Popup است که مربوط به اشتراک مخاطبان است و قسمت دوم Success است که مخاطبان بعد از عضو شدن در فرم شما، آن را می بینند. در ادامه با کلیک بر Done Editing طراحی فرم را پایان دهید.

    7-    در قسمت Behaviour می توانید تعیین کنید که فرم شما در چه صفحه ایی از وبسایتتان نمایش داده شود و تنظیمات Visibility  و Frequency را ست کنید در ادامه روی Save and Continue کلیک کنید

    8-    در آخر کد Javascript tracking snippet را در وبسایتتان قرار دهید.

     

     Landing Pages

    Landing Pages همانند یک وبسایت کوچک عمل می کند و شما می توانید بدون داشتن دانش خاصی به راحتی آن را طراحی کنید

    با استفاده از مراحل زیر می توانید به راحتی فرم Landing Pages

    دلخواهتان را ایجاد کنید

    1-    روی تب اصلی Forms  کلیک کنید

    2-    روی دکمه Create Landing Pages کلیک کنید.

    3-    در این قسمت برای فرمتان یک نام بنویسید.

    4-    گروهی که ایمیل های وارد شده در آن قرار خواهند گرفت را انتخاب کنید و در ادامه روی

     Save and Continue کلیک کنید.

    5-    از قسمت  Landing Page templates یکی از آن ها را به سلیقه ی خود انتخاب کنید

    6-    در این قسمت می توانید فرم خود را طراحی کنید در این بخش دو قسمت وجود دارد قسمت اول Landing Page است که مربوط به اشتراک مخاطبان است و قسمت دوم Success Page است که مخاطبان بعد از عضو شدن در فرم شما، آن را می بینند. در ادامه با کلیک بر Done Editing طراحی فرم را پایان دهید.

    7-    در قسمت Page Settings شما می توانید Landing Page URL را تغییر دهید و دامنه ی سایت خود را اضافه کنید. به عبارت دیگر می توانید تنظیمات SEO را برای وبسایتتان انجام دهید در ادامه با کلیک بر Save and Continue به کارتان پایان دهید.

     

    خودشه! صفحه فرود خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آن را به عنوان یک وب سایت کوچک برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود و جمع آوری ایمیل مشترکین تبلیغ کنید.

    Embedded Forms

    این فرم های اشتراک ساده و در عین حال ظریف، به راحتی قابل جاسازی در وب سایت شما می باشد. شما می توانید بین Embed Form یا Subscribe Button یکی را انتخاب کنید.

    1-    روی تب اصلی Forms  کلیک کنید و گزینه ی Embed Form را انتخاب کنید.

    2-    روی دکمه ی Create Embedded form کلیک کنید

    3-    نام فرم خودرا بنویسید

    4-    بعد، نوع فرم را انتخاب کنید. فرم Embed Form یک فرم اشتراک است که می توانید در وب سایت خود جاسازی کنید. Subscribe Button را می توانید در هر جای وب سایت خود قرار دهید  زمانی که بازدید کننده شما روی دکمه ایی کلیک کند، فرم اشتراک به صورت یک  popup  برایش ظاهر می شود.

    5-    گروهی که ایمیل های وارد شده در آن قرار خواهند گرفت را انتخاب کنید و در ادامه روی

     Save and Continue کلیک کنید.

    6-    در این قسمت می توانید فرم خود را طراحی کنید و با استفاده از گزینه های موجود فیلد های لازم و پیام تشکر عضویت را تنظیم کنید

    7-    با کلیک بر Save به طراحی فرمتان پایان دهید.

     

    خودشه ! در هر کجا که می خواهید فرم ظاهر شود کد را در وب سایت خود کپی و جایگذاری کنید.

    از وردپرس استفاده می کنید؟ برای این کار کافی است که WordPress widget  ما را نصب کنید و Embedded Form  موجود در لیست plugin را انتخاب کنید.

    امیدواریم که از فرم های موجود در میلرلایت استفاده کنید و از کارایی آن ها لذت ببرید.

     

     

  • Link Trigger در آتومیشن

    میلرلایت یک ویژگی دیگر با عنوان Link Trigger در آتومیشن ارائه کرده است که به شرح آن می پردازیم

    با ایجاد این ویژگی زمانی که هر کدام از مشترکین شما روی لینک خاصی در هر کدام از کمپین هایی که برایشان ارسال کردید کلیک کنند، workflow که طراحی کرده اید فعال شده و برایشان ارسال می گردد.

    چگونه از ویژگی  Link Trigger استفاده کنیم؟

     1.     روی گزینه ی  Automation کلیک کنید و یک workflow جدید ایجاد کنید 

     2.     در قسمت Trigger گزینه ی When subscriber clicks a link را انتخاب کنید 

     3.     و در قسمت URL لینک مورد نظرتان را قرار دهید.  

     

    اگر لینکی که در این قسمت قرار داده اید را در جاهای دیگر هم اضافه کنید ( مثلا در  campaigns یا ایمیل های  confirmations و یا automation workflows) زمانی که کاربر روی آن کلیک کند workflows که ایجاد کرده اید فعال می شود و مطابق دستوری که به آن داده اید ارسال می شود.

    نکته: از پارامتر URL برای ردیابی بهتر یا همان tracking استفاده کنید

    اگر شما از Google UTM tag استفاده می کنید به خوبی می دانید که پارامترهای اضافی یا رشته های query چگونه کار می کنند و کاربرد آن ها بسیار شبیه Link Trigger است.

    با استفاده از پارامترهای اضافی می توانید برای لینک مقصد چندین Link Trigger  تعریف کنید.

    مثال

     

    • Link Trigger #1: www.mywebsite.com?source=webinar
    • Link Trigger #2: www.mywebsite.com?action=download-pdf

    با توجه به Link Trigger های بالا اگر شما در ایمیلتان از لینک www.mywebsite.com  استفاده کنید

    هیچ اتفاقی نمی افتد چرا که URL که قرار داده اید باید با Link Trigger که مشخص کرده اید هم خوانی داشته باشد.

    مثال هایی  از کاربرد Link Trigger

    در این جا با ذکر چندین مورد، استفاده از  Link Trigger را برای شما بیان می کنیم

    1. زمانی که یک مشترک روی لینک موجود در خبرنامه ی هفتگی شما که شامل اطلاعاتی از یک وبینار است کلیک می کند آتومیشنی که برای یادآوری از زمان وبینار طراحی کرده اید برای آن مشترک فعال می شود و با این کار یک ایمیل یادآوری برایش ارسال می شود.
    2. در نظر دارید هر روز یک جلسه از کلاس آموزشی خود را به مدت 6 روز برای مخاطبین خود ارسال کنید اما می خواهید به  اعضای یکی از لیست های ایمیلتان هم این جلسات ارسال شود کافی است یک ایمیل طراحی کنید و در آن لینک مرتبط را قرار دهید و برای گروه مد نظر خود ارسال کنید در این حالت آتومیشنی که شامل جلسات آموزشی تان است برای هر مشترکی که روی آن لینک کند فعال می شود.
    3. زمانی که بخواهید در زمینه copywriting برای مشترکین خود یک مقاله ارسال کنید کافی است ایمیلی با یک لینک برای آن ها ارسال کنید هر کدام از مشترکین که تمایل به دریافت آن مقاله را داشته باشند کافی است که روی آن لینک کنند تا آتومیشن شامل آن مقاله برایشان فعال گردد.
    4. از مشترکین خود بخواهید “self segment” را براساس علاقه مندی خود ایجاد کنند برای این کار کافی است برای آن ها یک ایمیل با سه بخش از موضوع های مد نظرتان ارسال کنید زمانی که هر کدام از آن ها روی لینک کلیک کنند custom field برای آن ها آپدیت می شود.   
  • کمپین هایتان را به آسانی سازمان دهی کنید

    نظم و ترتیب در هر کاری باعث می شود تا در زمان صرفه جویی کنیم. به همین دلیل بهتر است که ما در هر زمینه ایی منظم و به روز باشیم.

    بعد از آخرین آپدیت می توانید نظم را در کمپین هایی که ایجاد کرده اید مشاهده کنید. در واقع می توانید برای کمپین هایتان فولدر ایجاد کنید و با یک فیلتر، هر کدام از آن ها را که بخواهید به راحتی پیدا کنید.

    چگونه Folder ایجاد کنیم؟

    شما می توانید برای کمپین ها و هم چنین آتومیشن ها فولدر ایجاد کنید. برای ساخت فولدر کافی است که چهار مرحله ی زیر را که بسیار ساده است انجام دهید.

    1-    روی Campaigns کلید کنید

    2-    روی منوی کشویی Folder  کلیک کنید

    3-    روی Add برای ساخت فولدر کلیک کنید

    4-    این گزینه اختیاری است، اگر می خواهید نام فولدری که ساخته اید را تغییر دهید روی Edit  کلیک کنید و سپس با کلیک بر edit icon نام آن را تغییر دهید.

    زمانی که یک Folder  ایجاد کردید می توانید کمپین های خود را به آن منتقل کنید. کافی است که به صورت زیر عمل کنید.

    1-    روی Campaigns  کلیک کنید

    2-    با ستفاده از checkbox که در سمت چپ کمپین هایی که ایجاد کرده اید وجود دارد، می توانید هر کدام از آن ها را که مایل هستید انتخاب کنید.

    3-    بعد از انتخاب کمپین مورد نظرتان روی  Move toکلیک کنید تا یک منوی کشویی برایتان باز شود.

    4-    در نهایت Folder  مورد نظرتان را انتخاب کنید تا کمپین هایی که انتخاب کرده اید به آن منتقل شوند.

    در نظر داشته باشید که می توانید کمپین ها را، هم از قسمت Sent  و هم، از قسمت Drafts برای انتقال به یک فولدر انتخاب کنید.

    برای انتقال آتومیشن ها  به یک فولدر، همانند آنچه در بالا گفته شد عمل کنید.

    چگونه از Filter استفاده کنیم؟

    ممکن است تعداد زیادی کمپین داشته باشید و از میان آن ها بخواهید یکی را پیدا کنید. برای صرفه جویی در زمان می توانید از فیلتر استفاده کنید. برای استفاده از فیلتر کافی است به صورت زیر عمل کنید.

    گزینه ی Filter  در سمت راست و زیر تب های موجود در کمپین قرار گرفته است.

    با کلیک بر filter  یک منوی کشویی برای شما باز می شود که می توانید براساس انتخاب زمان و هم چنین نوع کمپینی که ارسال کرده اید کمیپین های خود را فیلتر کنید به عنوان مثال می توانید به کمپین هایی که  نوع آن ها Regular است  و از ماه ژانویه تا ماه ژوئن طراحی شده اند، با استفاده از فیلتر به راحتی دسترسی پیدا کنید.

    در یک روش مشابه می توانید از فیلتر برای Automation هم استفاده کنید. فیلتر در Automation بر اساس list (همان گروه های ایجاد شده در سابسکرایب هستند) و Status (وضعیت آتومیشن یعنی فعال و یا غیر فعال بودن آن) انجام می شود.

    دانلود گزارشات

     

    با اضافه شدن این ویژگی می توانید گزارشات یک کمپین و یا چندین کمپین را هم زمان، به صورت یک فایل CSV دانلود کنید برای این کار کافی است که با استفاده از چک باکسی که سمت چپ هر کمپین وجود دارد، هر کدام را که تمایل دارید انتخاب کنید بعد از انتخاب کمپین مورد نظر، سمت راست بالای لیست کمپین ها گزینه ی Download Reports نمایان می شود که با کلیک بر آن می توانید گزارشات مورد نظر را دانلود کنید.

    امیدواریم با استفاده از این ویژگی بتوانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

  • Workflow معجزه ایی در آتومیشن


    از همان ابتدا محصول ما یعنی میلرلایت، به عنوان یک نرم افزار ساده و کاربر پسند شناخته شده است.

    از طراحی ایمیل با نوع Drag&Drop  و ایجاد لیست مشترکین تا ساخت سریع  انواع وب فرم و ... باعث شدیم که این نرم افزار بسیار کاربرپسند واقع شود.

    با وجود نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما همیشه حس کرده ایم که جای زیادی برای پیشرفت داریم برای همین دائما در حال به روزرسانی این نرم افزار هستیم.

    طراحی ایمیل از نوع Drag&Drop  در حال حاضر یکی از بهترین انواع ویرایشگر است هم چنین وب فرم ها و Landing page که اخیرا به وب فرم اضافه شده است یکی از بهترین روش ها برای مدیریت و سازمان دهی لیست مشترکین شما است.

    با این حال  تنها از یک بخش از محصولمان غافل بودیم و آن هم قسمت آتومیشن است.

    با ویژگی جدیدی که در این قسمت ایجاد کرده ایم بیش از پیش آن را کاربردی تر به شما ارائه می دهیم.

    ساخت Workflow :

     

    برای اطلاع از نحوه ی کار با این قسمت یک آتومیشن جدید می سازیم. در ادامه می بینید که با ایجاد این ویژگی می توانید قوانین، انواع شرایط و خبرنامه را در کنار هم ایجاد کنید. ما نام این ویژگی جدید را Workflow می نامیم.

    شروع می کنیم :

    برای استفاده از این ویژگی مطابق شکل زیر ابتدا روی گزینه ی 1 Automation کلیک کنید سپس در صفحه ایی که وارد می شوید روی دکمه ی نارنجی رنگ Create a New Workflow کلیک کنید.

     مطابق شکل زیر در مرحله ی اول یک نام انتخاب می کنیم و هم چنین گروه مخاطبین که دریافت کننده ی آن هستند را هم انتخاب می کنیم در ادامه انواع شرایط ارسال آتومیشن را مشاهده می کنید و تعیین می کنید در چه شرایطی ارسال شود  یعنی یک Workflow trigger برای آن تعیین می کنید. مثلا اگر کسی عضو گروه شود برایش آتومیشن ارسال گردد و یا اگر کسی عضوی از یک سگمنت در گروهی شود برایش آتومیشن ارسال شود و .... در ادامه با زدن تیک در چک باکسی که در انتها وجود دارد تعیین می کنید که این نوع آتومیشن برای عضوهای جدید گروه موردنظر و هم چنین کسانی که از قبل هم عضو آن بوده اند  ارسال گردد و در نهایت روی دکمه ی save کلیک می کنیم.

     

    در ادامه مشاهده می کنید که در سمت چپ صفحه با کلیک بر علامت + می توانید چهار گزینه ی

    Email, Delay, Condition, Action را برای ساخت Workflow مشاهده کنید.

     مطابق شکل زیر بهتر است ابتدا یک Delay   ایجاد کنید و مشخص کنید چه زمانی بعد از این که مشترکی عضو خبرنامه ی شما شد، اولین ایمیل برایش ارسال شود.

    بعد از این مرحله مجدد بر روی + سمت چپ کلیک کنید و با انتخاب گزینه ی Email اولین ایمیل خود را ایجاد کنید.

    مطابق شکل، در گزینه ی اول موضوع خبرنامه و در قسمت دوم ایمیل فرستنده را مشخص می کنید. با کلیک بر روی گزینه ی سوم می توانید ایمیل خود را طراحی کنید. این مرحله شبیه ساخت کمپین است که کاربران میلرلایت به خوبی این کار را انجام می دهند. در ادامه با کلیک بر روی گزینه ی چهارم زبان خبرنامه ی خود را انتخاب می کنید و در نهایت روی save کلیک کنید.در صورتی که می خواهید برای یک مدت زمان دیگر ایمیل دیگری را ارسال کنید کافی است بعد از انتخاب delay و ست کردن زمان مورد نظرتان، روی ایمیل کلیک کنید و مطابق آنچه گفته شد یک ایمیل دیگر طراحی کنید.

    گزینه ی دیگری که وجود دارد Condition است این گزینه همانند یک شاخه است که بر پایه ی  workflow یا campaign activity ، custom fields یا  segment membershipp کار می کند.

    در واقع این گزینه همانن یک شرط است مثلا تعیین می کنید اگر کاربر روی لینک مورد نظرتان کلیک کرد یک ایمیل دیگر برایش ارسال شود و یا اگر روی لینک کلیک نکرد یا خبرنامه را باز نکرد از گروه مورد نظر لغو اشتراک شود. با توجه به شرایطی که مد نظر دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.

    گزینه ی دیگر  Action  است. معمولا از این گزینه بعد از Condition استفاده می کنند با استفاده از این گزینه می توانید

    custom field های به روز شده یا recipients هایی که در یک گروه کپی یا منتقل شده اند و یا به صورت unsubscribed تعیین شده اند را انتخاب کنید.

    بعد از اینکه Workflow را طراحی کردید روی Save  کلیک کنید در ادامه می توانید بلافاصله Workflow را با استفاده از گزینه ی on یا off که در سمت راست بالای صفحه وجود دارد فعال یا غیرفعال کنید.

    هم چنین با کلیک بر View Full Report می توانید آمار مرتبط با Workflow را که ایجاد کرده اید را مشاهده کنید. در این قسمت می توانید با استفاده از گزینه های Overview و  Activity به گزارش های دقیقی دست پیدا کنید و اگر برای تعدادی از مشترکینتان Workflow  کنسل شده است مجدد آن ها را در صف ارسال قرار دهید. به شکل های زیر توجه کنید

     

    ویژگی های پایانی

    شما می توانید یک آتومیشن جدید برای انواع مختلف از کمپین های بازاریابی خود ایجاد کنید. ممکن است آن را برای یک خوشامدگویی ساده و یا یک مجموعه ی پیچیده طراحی کنید در هر صورت استفاده ازا ین ویژگی بسیار کاربردی است.

    در ادامه 3 مورد از مواردی که می توان  Workflow را برای آن ها طراحی کرد را به شما ارائه می دهیم

    مورد اول :

    فرض می کنیم که شما می خواهید هر دو سه روز یک بار ساعت 8 صبح آتومیشن هایی بر پایه ی فروش یک محصول ارسال کنید و می خواهید لینک خرید آن را در آتومیشن خود قرار دهید. اما می خواهید این آتومیشن ها کمی متفاوت تر باشد و می خواهید اگر مشترکی روی یه لینک خاص در کمپین های شما کلیک کرده باشد آتومیشن دیگری برای او ارسال شود می توانید مطابق مراحل زیر پیش بروید

    1- در آتومیشن روی Create a New Workflow کلیک کنید و نام Workflow را تعیین می کنید و هم چنین گروهی که قرار است این Workflow برایشان ارسال گردد

    2- بعد از اینکه مورد قبل را ذخیره کردید روی دکمه ی + برای اضافه کردن Email کلیک کنید و ایمیل خوشامد گویی خود را طراحی کنید

    3- سپس Delay را برای 2 یا 3 روز اضافه کنید

    4-  و یک Delay دیگر این بار با تعیین ساعت 8:00 اضافه کنید

    5- و در ادامه یک Email و هم چنین Delay هایی به صورت مرحله ی قبل ایجاد کنید

    6- حالا یک Condition بر پایه ی Workflow Activity اضافه کنید در این مرحله لینک مورد نظر خود را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید

    7-  اگر لینک شما کلیک نشد مراحل قبل را تکرار کنید

    8- اگر لینک کلیک شد شما می توانید با استفاده از گزینه ی Action Subscriber را به یک گروه دیگر جهت دریافت  Workflow های دیگر منتقل کنید

     
    مورد دوم :

    در این مورد فرض می کنیم شما می خواهید برای ترویج یک کتاب از Workflow استفاده کنیدپس مراحل زیر را در نظر بگیرید 

    1- در آتومیشن روی Create a New Workflow کلیک کنید و نام Workflow را تعیین می کنید و هم چنین گروهی که قرار است این Workflow برایشان ارسال گردد انتخاب کنید. 

    2- بعد از اینکه مورد قبل را ذخیره کردید روی دکمه ی + برای اضافه کردن Email کلیک کنید و ایمیل خوشامد گویی خود درا  طراحی کنید و هم چنین لینک دانلود رایگان یک قسمت از کتاب را در آن قرار دهید.

    3- یک Delay برای مدت زمان یک روز اضافه کنید .

    4- یک Email با محتوای تخفیف در قیمت کتاب ایجاد کنید .

    5- حالا یک Condition بر پایه ی Workflow Activity اضافه کنید که اگر مشترکی روی لینک قیمت کتاب کلیک کرد آتومیشن متوقف شود 

    6- اگر کسی روی لینک قیمت کلیک نکرد این مراحل را تکرار کنید و مجددا یک Delay یک روز و Email و Condition اضافه کنید

    نکته :

    این تنها یک نمونه از ایجاد این ویژگی جدید بود و شما می توانید به جای لینک قیمت کتاب از سگمنت استفاده کنید و بگویید یک Custom Field با نام قیمت کتاب ایجاد شود و برای تمام عضوهای تازه وارد شده عدد 0 را قرار دهد و اگر کسی کتاب را خرید کرد عدد 1 را قرار دهد

    مورد سوم : 

    ارسال یک پیشنهاد فروش سفارشی  به مناسبت یک تولد :

    1- در آتومیشن روی Create a New Workflow کلیک کنید و نام Workflow را تعیین می کنید و هم چنین گروهی که قرار است این Workflow برایشان ارسال گردد

    2- نوع زمان بندی ارسال آتومیشن را  با عنوان the anniversary of a date  انتخاب کنید و با زمان بندی که تعیین می کنید ارسال به birthday custom را انتخاب کنید.

    3- حالا یک condition بر پایه ی سن یعنی Age و یا هر مورد دیگری که مد نظرتان هست را انتخاب کنید بعد با اضافه کردن Condition بر پایه ی custom field فیلد اضافه ی birthday custom field را انتخاب کنید حالا مثلا تمام کسانی را که بیشتر از 50 سال سن دارند را از گروه انتخاب می کنید .

    4- شما می توانید برای هر سنی از مشترکین خود که مایل هستید این کار را انجام دهید مثلا برای بالاتر از 50 سال یا پایین تر از آن.

    نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

     

  • چگونه 50 درصد بازخود وب سایت خود را از دست ندهید؟

    شما به شیوه های مختلف برای جذب مخاطب های وب سایت خود هزینه می کنید، البته این علاوه بر هزینه های ساخت و نگهداری وب سایت شما می باشد.
    • تبلیغات در سایت های پربیننده
    • تبلیغات کلیکی ( مثل گوگل و با شبکه های تبلیغات)
    • هزینه کردن روی بهینه سازی برای موتورهای جستجو
    • و ....



    هر کدام از این تبلیغات برای شما هزینه ای دارد و اگر هزینه انجام شده بر روی هر کدام از منابع تبلیغاتی را بر تعداد بینندگان آمده از آن منبع تبلیغاتی تقسیم کنید، هزینه حدودی هر بیننده برای شما مشخص می شود که حدودی عددی بین 300 تا 2000 تومان می باشد!
    میزان برگشت سرمایه شیوه های مختلف تبلیغاتی به شرح شکل زیر می باشد:



    فرض کنید شما در سایت پربیننده ای که 2 میلیون بیننده در روز دارد بنر تبلیغاتی قرار می دهید، حدودا براساس تعداد تبلیغات در آن سایت ممکن است بنر شما 200 هزار بار دیده شود ( مثلا اگر در صفحه ای 8 تبلیغ باشد بنر شما را نصف بازدید کنندگان می بینند، یعنی هر بازدید کننده در هر بازدید از صفحه حداکثر 4 تبلیغ را می تواند ببیند)، از این 200 هزار نفر براساس میزان جذابیت موضوع و بنر تبلیغاتی شما بین 1000 تا 2000 نفر روی تبلیغ شما کلیک کرده و وارد وب سایت شما می شوند و از این میزان حداکثر بین 1 تا 2 درصد با شما تماس گرفته و 98 درصد بازدیدکنندگان وب سایت شما را بسته و به احتمال زیاد چند روز دیگر شما را فراموش می کنند.

    دقت کنید، خود شما چند بار این موضوع را تجربه کرده اید؟

    خوب به چه شیوه می شود بخش اعظمی از این 98 درصد را از دست نداد؟
    خیلی ساده است، با ایمیل مارکتینگ! فقط کافی است شما به شیوه ای ایمیل این بازدید کنندگان را بگیرید، مثلا با قرار دادن یک فرم پاپ آپ و دادن یک هدیه رایگان مرتبط با محصول و خدمات خود، مثلا وب سایت نرم افزار CRM دیدار را ببینید، www.didarcrm.ir ، وقتی برای اولین بار این سایت را باز می کنید با یک پاپ آپ مواجه می شوید که به شما می گوید برای دریافت هر هفته یک مقاله ایمیل خود را وارد کنید.

    اگر شما شیوه درستی برای دریافت ایمیل مخاطب خود طراحی کنید تا 50 درصد می توانید، ایمیل افرادی که وارد سایت شما شده اند را دریافت کنید.

    من دانش فنی ندارم، چگونه پاپ دریافت ایمیل درست کنم؟
    نرم افزار ایمیل مارکتینگ میلرلایت (Mailerlite.ir) ابزار بسیار ساده و دوست داشتنی برای ساخت پاپ آپ دریافت ایمیل به شما ارائه می کند که بدون هیچ دانش فنی شما می توانید از آن استفاده کرده و با کپی یک کد ساده این پاپ آپ را در وب سایت خود قرار دهید.

    خوب با این ایمیل های جمع شده چه باید کرد؟
    سوال خوبی است، اکنون با این ایمیل های جمع شده چه باید کرد و چگونه آنها را می توانیم تبدیل به مشتری کنیم؟
    این ایمیل ها معدن طلای شما هستند و شما می توانید به سادگی از این معدن طلا(مشتریان خوب) استخراج کنید.



    وقتی شما ایمیل افرادی که به شکلی علاقمند به محصولات یا خدمات شما دارند را دارید می توانید به آن ها با ایمیل های هفتگی و یا تخفیف های دوره ای سر بزنید، دیگر آنها شما را فراموش نخواهد کرد و در موعود مناسب تبدیل به مشتریان شما خواهند شد.
    در حقیقت مشتری لازم نیست شما را به خاطر بسپارد، این شما هستید که به صورت هفتگی به سراغ مشتری رفته و او را یاد خود می اندازید!

    چه کاری با این ایمیل ها باید انجام دهم؟
    با تکنولوژی کارا و موثر پاسخ های خودکار، یک پاسخ خودکار چند مرحله ای طراحی کنید و آنها روی ایمیل های ثبت شده فعال کنید، پاسخ های خودکار میزان تبدیل این آدرس های ایمیل را به مشتریان شما 600 درصد افزایش می دهد!
    توصیه می کنم برای آشنایی با پاسخ  های خودکار این مقاله را بخوانید

    هفتگی مقالاتی آموزشی در مورد خدمات و محصولات خود برای آنها ارسال کنید، این ایمیل ها میزان اعتماد مشتریان به شما و به یاد سپردن شما را افزایش خواهد داد

    به صورت دوره ای به آنها تخفیف ارسال کنید، این تخفیف ها سرنخ های در تردید خرید را به مشتریان شما تبدیل خواهد کرد.

    کتاب آموزش ایمیل مارکتینگ را بخوانید، این کتاب به شما دید کاملی در مورد ایمیل مارکتیگ خواهد داد، برای دانلود این کتاب اینجا را کلیک کنید!

    نظر شما چیست؟ آیا شما نیز اغلب بازدید کنندگان سایت خود را از دست می دهید؟



  • چند ایده خوب برای عنوان ایمیل ها

    در فرستادن ایمیل تبلیغاتی، اولین چیزی که مخاطب را درگیر می کند نوار موضوع یا (Subject Line) است. تاثیر نوشتن جملات تحریک کننده انگیزه باز شدن ایمیل های شما خواهد بود. در اینجا چند مورد از عناوینی که می شود برای نوار عنوان استفاده کرد، ذکر شده است :

     

    1- تحفیف ها :

    مردم عاشق تخفیف هستند، در نوار عنوان از تخفیف ها استفاده کنید. همیشه این پیشنهادات مورد استقبال قرار می گیرد و باعث بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل هایتان می شود. تخفیف ها همیشه جواب می دهند. اگر محصول یا خدمتی دارید می توانید با فرستادن ایمیل تبلیغاتیمشترکینتان را از آن ها آگاه کنید.

     

    2- جملات مهیج و تحریک کننده :

    همه ما در صورت مواجه شدن با عبارت "یک فرصت استثنایی" کنجکاو می شویم تا بدانیم این فرصت استثنایی چیست؟ مجهول بودن این بخش برای ما همیشه جذاب بوده. با اینکه بارها با این جمله ایمیل را باز کرده ایم و متوجه شده ایم که خیلی هم فرصت استثنایی و بزرگی را به ما پیشنهاد نداده اند، اما هم چنان این جمله تاثیر بزرگی در باز شدن ایمیل ها دارد. البته لازم نیست حتما از خود این جمله استفاده کنید. می توانید از جملات با اثر مشابه استفاده کنید...تعداد آن ها خیلی زیاد است...مثلا یک سوال مهیج در رابطه با محصولتان بپرسید.مثلا اگر کسب و کار شما لباس است، می توانید در نوار عنوان بنویسید : "راز هایی که هر فرد جذابی باید بداند"

    به طور کلی یادتان نرود ما از کشف کردن لذت می بریم

     

    3- دعوت نامه ها :

    دعوت شدن و مهمان بودن همیشه حس خوبی بوده است. زمانی که دیگران به چیزی دعوت می شوند احساس خاص بودن و ویژه بودن خواهند کرد. این حس دلیل وفاداری بیشتر آن ها می شود. از دعوت کردن می توانید در بسیاری از موارد کمک بگیرید. دعوت کردن های منطقه ای و بومی و در کل صمیمی تر می تواند خیلی تاثیر داشته باشد. یادتان باشد جامعه هدف مربوطه باید وجه اشتراکی داشته باشند تا فرآیند دعوت کردن به ثمر بنشیند. برای مثال ممکن است بخواهید جامعه هدفتان فقط پزشکان باشند.

     

    4- جلب توجه :

    توجه مخاطبین را با عناوین مختلف مثل اخبار روز، نکات مهم و ارزشمند، مقالات جذاب و ... جلب کنید. به دلیل فرستادن ایمیل تبلیغاتی در صندوق ورودی یک جنگ تبلیغاتی تمام عیار برپاست...شما باید بتوانید ارتباط خود را با مخاطبین زیاد کنید، خود را به آن ها یادآوری کنید و اجازه بدهید احساس اعتماد و اطمینان کنند. برای بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل هایتان، از چیزهایی استفاده کنید که برای خود شما جذاب باشد. نکته مهمی است که شما بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید و البته مخاطب در پایان از توجهش پیشیمان نباشد.

    5- لحن صحبت :

    سعی کنید همیشه لحن نوشتار نوار عنوانتان را صمیمانه نگه دارید. صمیمیت همیشه باعث نزدیکی و القای حس خوب به مخاطب می شود. به همین جهت، تمام تلاشتان در این راستا باشد که بتوانید از طریق جا به جا کردن مرزهای عاطفی گفتار به مخاطبین بیشتر نزدیک شوید. 

    این 5 ایده به شما کمک می کند، تا بتوانید بهترین استفاده را از نوار عنوانتان داشته باشید و مخاطبین بیشتری را به باز کردن ایمیل هایتان مشتاق کنید.

    شما برای بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل هایتان چه برنامه ای دارید؟

Go To
Page Size
حمید محمودزاده